Warsztaty z robotyki

WIAD ROBO

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sosnowicach uczestniczyli w warsztatach z robotyki, podczas których zgłębiali tajniki programowania.

 

 

 

 

 

 

W pierwszej grupie tematycznej, uczniowie pod okiem programistów Bartosza Knapika oraz Tomasza Rusiłko pracowali z grupą robotów z serii LOFI (użyczonych dzięki uprzejmości Duckie Deck). Po zapoznaniu się z głównymi elementami składowymi mechanizmu, dzieci rozpoczęły konstrukcje swojego pierwszego robota. Nadawały mu indywidualny wygląd, a następnie po zainstalowaniu wszystkich części i zsynchronizowaniu robotów z kontrolerami ruchu, wprowadzały roboty w ruch, aby na zakończenie wszystkie jednocześnie mogły rozegrać pojedynek piłkarski skonstruowanymi robotami. W ten oto sposób uczniowie wykorzystywali podczas krótkich zajęć jednocześnie podstawy mechaniki, elektroniki i programowania.

W drugiej grupie Tomasz Gil z firmy EduSense pokazał, jak z użyciem jedynie flamastrów oraz własnej kreatywności można zaplanować trasę i szybkość poruszania się małego robocika - Ozobota. Zabawa z tymi robotami przebiegała na różnych poziomach trudności. Zarówno początkujący, jak i bardziej doświadczeni uczniowie mogli zaprezentować swoje umiejętności z dziedziny programowania. Na tych zajęciach uczestnicy byli w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stworzyło im przyjazne warunki do przyswajania podstaw kodowania.

Dodatkowo chętni uczniowie mogli spróbować sił w zaprogramowaniu wyposażonego czujniki przeszkód oraz czujniki rodzaju powierzchni robota Trobot i nauczyć go aby sam omijał przeszkody na skonstruowanym torze przeszkód.

Dzięki spotkaniu z robotami uczniowie w namacalny sposób przekonali się, że programowanie jest niezwykle ciekawą i pasjonującą przygodą, której elementy przy odrobinie kreatywności można wykorzystywać w wielu obszarach ludzkiego życia.

 

galeriaGaleria Fotograficzna >> zobacz

 

malownicza1

Zebraliśmy dla Państwa archiwalne numery gazety „Taka Malownicza Gmina”. Serdecznie zapraszamy.

 

 

Przejdź do archiwum

 

SZL_MAL_170